środa, 8 maja 2019

Poszłam odwiedzić Korę....Visité a Kora

W styczniu na Nowym Świecie,   w dość niezwykłym miejscu,  na tyłach budynku pod numerem 18/20  mieszczącym  biuro stołecznego  konserwatora,  został odsłoniety mural przedstawiający Korę .
Mural jest dziełem artysty  Bruna Althamera, który wypatrzył to miejsce i wyczuł jego potencjał. Nieodzownym elementem malowidła jest drzewo kasztanowca, które zgodnie z naturalnymi przeobrażeniami będzie stylizowało oblicze wokalistki. 

Byłam blisko... zalatwiałam  piiiilne "sprawunki"  i nie mogłam sie oprzeć by do niej nie zaglądnąć ...podejrzewalam, że Kora , jak na wiosenne nastroje przystało, wepnie sobie kwiaty we włosy. 


En enero, en Varsovia, en la calle Nowy Swiat  18/20 fue inagurado mural dedicado a una gran vocalista polaca , Kora,  que murió hace un año. La obra  fue  realizada por  el artista  Bruno Althamer, que después de algunas búsquedas se encontró con este lugar presintiendo en acto  su enorme potencial.
La presencia del bello árbol del castaño proporcionó al rostro de Kora infinitas . cambiantes con estaciones del año, semblanzas.
Estuve cerca del lugar haciendo ciertas diligencias y sospechando que Kora se pondrá flores en el cabello animada por la primavera, la visité!




Kokietuje bujnymi lokami chowając lub odsłaniając swoje piękne oczy. 
Coquetea con la frondosa cabellera escondiendo o  mostrando su hechizante mirada.
















Zachwycona postanawiam sobie, że bede ja odwiedzała , przecież za każdym razem bedzie mnie urzekała inaczej...

 Admirada,  hago una promesa que visitaré el sitio con frecuencia, convencida que cada vez me seducirá con diferente encanto..

Pozdrawiam, saludos



32 komentarze:

  1. A ja nadal nie moge pogodzic sie z jej odejsciem... Za wczesnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Grażynko. Mam nadzieję,że też kiedyś tam trafię. Ten mural to niezwykły pomnik Kory.
    i tak jak napisałaś w różnych porach roku inny:))Wesoły wiosną ,nostalgiczny jesienią i poważny zimą.
    Na zdjęciach fajne ujęcia:))
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Teniu, dobrze, ze wrocilas!! ten mural jest bardzo w moim guscie, mysle, ze Kora bylaby z niego zadowolona...sciskam serdecznie

      Usuń
  3. Ale jej ładnie w tych kasztanowcach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Slicznie jej tam...fajne to miejsce , ale udalo sie artyscie. Troche schowane ale to drzewo jest wymarzone.

      Usuń
    2. Uprzejmie proszę o kontakt w wolnym czasie.

      Usuń
    3. Dobrze!! niech tylko telefon sie naladuje!

      Usuń
  4. Wspaniały pomysł, to lepsze niż wszelkie pomniki. Na tym muralu jakby nadal żyła, zmieniając się razem z porami roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepsze, duzo lepsze. Jezeli sie staje pod roznym do niego katem Kora jest troche inna, a juz ta burza lokow kasztanowca przybiera zupelnie inna forme. Podoba mi sie.

      Usuń
  5. Świetny pomysł ! Jak będę w Warszawie na pewno pójdę zobaczyć, z Tobą, mam nadzieję :).
    Barbara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W podskokach pojde z Toba ogladac Kore w nowej odslonie. Zawsze bedzie jakas nowa odslona...

      Usuń
  6. Zmyliły mnie te bezlistne gałązki, kiedy zerknęłam na pierwsze zdjęcie; jejku, pół kasztanowca uschło, tak sobie pomyślałam; dopiero kolejne zdjęcia i Twój tekst rozjaśniły mi obraz:-) ślicznie Korze w kwiatach i liściach, zerka zza nich tajemniczo; ona będzie ... ona jest wieczna, w słowach piosenek, w muzyce, w wierszach, w naszej pamięci; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te bezlistne galezie sa tak namalowane, ze daja wrazenie przestrzeni trojwymiarowej...bardzo udany jest ten pomysl przypominania jej, niech bedzie na dlugo. Jest przy urzedzie konserwatora wiec mam nadzieje, ze zadny grafficiarz nie zrobi muralowi krzywdy.
      Pozdrawiam cieplo...

      Usuń
  7. Mural wyszedł rewelacyjnie. Również w jesiennych rudościach Kora będzie wyglądać pięknie:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jesiennych rudosciach bedzie ciekawie ale nagie galezie pokryte sniegiem beda rewelacyjne. Pozdrawiam

      Usuń
  8. Bardzo lubiłam tą artystkę,szkoda że już jej niema z nami.Piękny mural,też bym tam chętnie zaglądała:)):)))Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze kiedys jak bedziesz w Warszawie zagladniesz do Kory...daj znac! pozdrawiam

      Usuń
  9. Należał jej się, bo pozostawiła po sobie niemały ślad w naszej kulturze. Miała tez bardzo wyraziste poglądy. W naszym kraju nie były popularne, w środowiskach zbliżonych do obecnej władzy. Mam nadzieje, że mural na tym nie ucierpi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, ze miejsce gdzie sie znajduje jest dostatecznie bezpieczne! oby nie ucierpial i nie byl niszczony przez przeciwnikow jej pogladow...pozdrawiam

      Usuń
  10. Bardzo ciekawy panoramiczny mural, pięknie o nim napisałaś Grażyno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Mario, ciesze sie, ze Ci sie spodobal ten wpis...i pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Świetny pomysł. I na mural, i na odwiedzanie go od czasu do czasu, aby obserwować, jak się zmienia wraz ze zmianaą pór roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak sobie obiecuje, ze bede tam zagladac..i fotografowac, obserwujac jak sie zmienia.Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  12. To i ja muszę Korę odwiedzić :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pierwszy rzut oka widać, że blog prowadzony z pasją, a po wczytaniu się w posty mamy tylko potwierdzenie tego :) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepięknie Korze w tej zieleni. We wszystkim jej było ładnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie, we wszystkim ..i kasztanowiec to potwierdza! sciskam Cie mocno!

      Usuń
  15. Es precioso, me gusta mucho. Besitos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. si es un hmenaje muy lindo y muy merecido! beso Teresa

      Usuń
  16. Grażyna nie wiem czy wiesz, że Kora malowała Madonny, ja nie wiedziałam. W Warszawie jest wystawa jej niektórych Madonn "Wystawę oglądać będzie można od 24 maja w do soboty 8 czerwca w "Otwartej Kolonii" Wolskiego Centrum Kultury w Warszawie." I Link pod którym można kilka zobaczyć: https://kultura.onet.pl/muzyka/wiadomosci/madonny-kory-wystawa-wyjatkowych-figurek-matki-boskiej/ncmc2s5

    OdpowiedzUsuń