wtorek, 3 lipca 2018

Cuda natury!...Las maravillas de la naturaleza!

Na wsi mazowieckiej świetnie się obserwuje przyrodę...ważki, motyle,  ptaki....lubię  sobie wędrować i pstrykać .

El campo de Mazovia  es un formidable lugar para observar la naturaleza...las libélulas, mariposas, aves... me encanta pasear y tomar las fotos.


Husarz władca, samica składa jaja w pozostałościach  roślinnych pływających na powierzchni wody. Nie mogłam oderwać oczu od tej pięknej, pokaźnych rozmiarów ważki. 
Duuużo zdjeć!

La libélula  Emperador (Anax imperator), la hembra pone los huevos en los restos de las plantas acuáticas. No pude quitarle la vista, es tan bella !
Muuuuchas fotos!





















 i inne, równie piękne ważki
 Otras libélulas , igualmente cautivando mi atención.




W tym roku motyle wyjątkowo "obrodziły"
Este año las mariposas abundan como nunca.

Czerwończyk  dukacik,  samica
Mariposa,  Manto de oro,  hembra






Czerwończyk dukacik,  samiec
mariposa manto de oro, macho



latolistek cytrynek
mariposa limonera




przeplatka (?)
mariposa euphydryas (?)







Rusałka pawik

mariposa pavo real




(?)




Żmijowce wabiły niezliczoną ilość motyli..
Karłątki

La viborera atrae una multitod de mariposas y otros insectos.





Bielinek kapustnik
mariposa de la col


latolistek
mariposa limonera















mieniak tęczowiec
Apatura iris




i ptaki
kopciuszki

y las aves
colirrojo  tizon


Kopciuszek i żółty kwiatek
Colirrojo tizon con una flor amarilla





Jaskólki dymówki
golondrina comun




Gąsiorek
El alcaudón


Muchołówka szara
 papamoscas gris


pliszka żółta
lavandera boyera


Jeden spacer a tyle zachwytów!
Un paseo y tantas maravillas!
pozdrawiam y saludos

35 komentarzy:

  1. Udało Ci się uchwycić masę przepięknych zwierząt, gratuluję! Wyjątkowej urody ważka, mieniące się w słońcu motyle, no i wreszcie ptaki... Jeden spacer może być niezwykle owocny :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, wystarczy wytezyc wzrok!!! uwielbiam takie zajecie! pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Prawdziwe cuda, szczególnie na płocie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i na wodzie....wstalas? dzwonie

      Usuń
    2. I na drucie:) Ale płot jest szczególny, skojarzył mi się z klawiszami fortepianu.

      Usuń
    3. a jaki ten plot jest fajny, drewniany, starenki, pochylony wiekiem..

      Usuń
    4. Powinnam mieć taki płot w pobliżu, ciekawie by się na nim prezentowały moje pudełeczka zawieszone jak garnki.

      Usuń
  3. Rzeczywiście cuda!
    I to nie tylko cuda natury, ale i cuda fotografii!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dziekuje...ciesze sie ze zajrzalas. Sciskam

      Usuń
    2. zaglądam często, tylko piszę rzadko :)

      Usuń
    3. Aniu! przy Twoich tak intensywnych zajeciach ucieszylam sie ,ze dalas znak...podziwiam Cie bardzo i ciesze z Twoich sukcesow!!!

      Usuń
  4. Preciosas todas las fotografías, las mariposas me encantan. Un abrazo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mariposas si pero mi debilidad son las libelulas...besito

      Usuń
  5. Wyszedł Ci przepiękny zbiór akwareli, delikatny i ulotny!
    Fajny fruwający urodzaj :)
    Te olbrzymie ważki są cudowne, w tamte wakacje wleciała do nas do mieszkania i trzeba ją było pędem ewakuować, coby Myko nie był pierwszy :)
    Bardzo mi się podoba latolistek, a jakoś nigdy się na niego nie natkłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staralam sie robic zdjecia pod slonce, w ten sposob te delikatne konstrukcje owadzie wygladaja jeszcze bardziej delikatniej, sa pieknie przeswietlone, najbardiej mi sie podoba zdjecie 47...wlasnie z latolistkiem. A latolistki sa nierzadkimi motylami, wiec pewnie ich po prostu nie zauwazylas....

      Usuń
  6. W zyciu nie widzialam zoltej pliszki! Albo ich tu wcale nie ma, albo tak skutecznie sie chowaja. Normalnych pliszek jest zatrzesienie, ale sa szarawo-bialo-czarne. Ta jest naprawde piekna.
    W polowaniu na motyle mialas duzo szczescia, nie dosc, ze Ci spokojnie pozowaly, to jeszcze tyle gatunkow naraz udalo Ci sie dopasc obiektywem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez nie widzialam pliszki zoltej, to byl moj pierwszy raz, ucieszylam sie jak dziecko, sobie siedziala nad bagienkiem..a jezeli chodzi o motyle, to jeszcze widzilam inne, ale mi umknely, byla rusalka zalobnik, jakas dostojka ...przy slonecznej pogodzie wylaza a ja dostaje amoku.

      Usuń
  7. Oszałamiające bogactwo.
    Ja chyba muszę być jakiś ślepy, bo u siebie niczego takiego nie zauważa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Darku, na pewno to bogactwo wokol Ciebie jest, tylko trzeba pozwolic sobie na niespieszna obserwacje , moze we wlasciwym miejscu, czasem patrze przez moje warszawskie okno i robie zdjecia, bo tez sie dzieje wiele. Obserwacja przyrody to bardzo relaksujace zajecie, uwielbiam! Sle pozdrowienia i dziekuje za przemila pocztowke.

      Usuń
  8. Podwójnie zachwycona urodą zdjęć i obiektów latających. Chyba mam "refleks szachisty" bo mnie motyle i ptaki umykają zanim się przyłożę do zrobienia zdjęcia. Niedawno nie miałam aparatu i akurat gadałam przez telefon pod sklepem, kiedy usiadł mi na torebce "krakowiak" tak babcia nazywała te motyle ze względu na "pawie oczka" na skrzydłach. Siedział chwilę, skrzydełka rozkładał, a mnie skręcało z zachwytu i złości że nie mogę zrobić zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ogol kiedy nie ma sie aparatu to zdarzaja sie najpiekniejsze spotkania z obiektami latajacymi, i wtedy sobie pluje w brode...zdarzylo mi sie juz nieraz. Spodpbala mi sie nazwa pawika...krakowiak!

      Usuń
  9. Wciąż podziwiam Twoją pasję fotografowania tych wszystkich "małych latających". Na naszych terenach husarza władcy nie widziałam. Nad naszą rzeką natomiast, można spotkać przepiękną ciemnoniebieską świteziankę błyszczącą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Switezianek w mojej mazowieckiej okolicy nie ma, a szkoda, bo sa przepiekne. sciskam !!!

      Usuń
  10. Taką piękną ważkę z mieniącymi się skrzydełkami można oglądać. Motylki też są cudowne i ptaszków też sporo pokazałaś. Bardzo miły post. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne zdjęcia cudnych zwierzątek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tAk ...cudne zwierzatka! a w tym roku owady obrodzily!!!

      Usuń
  12. Zdjęci ważek mnei zachwyciły! Nawet widać strukturę ich skrzydełek. Wielkie brawa za te cudne fotografie, Grażynko!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wazki sa bardzo pieknymi owadami...a ja na dodatek musialam te zdjecia robic z dosyc daleka i nie mialam statywu...bede musiala sobie kupic monopod, wtedy pewnie beda bardziej ostre...dziekuje Olu!

      Usuń
  13. Podpatrywanie przyrody daje nie mniej satysfakcji, niż oglądanie najpiękniejszych zabytków architektonicznych.
    Świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam.



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie tak samo mysle....pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Ależ cudeńka; nie widziałaś pazia żeglarza? poluję na niego od wiosny, a on pewnie śmieje się ze mnie w puch:-)pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pazia zeglarza widzialam ale kilka lat temy, lataly sobie nad aksamitkami, myslalam, ze dostane amoku...w tym roku nie . Zycze Ci bys doznala tego szczescia paziowego.

      Usuń