wtorek, 22 maja 2012

Kwitną!.....Están floreciendo!


   Dzisiaj rano wstałam i postanowiłam sprawdzić czy rododendrony już kwitną w ogrodzie botanicznym w Powsinie. Do ogrodu mam mniej więcej 4 km, przez Lasek Kabacki, przez Park Kultury w Powsinie, a potem jeszcze kawałek lasem i już! Stanęliśmy pod bramą o 10 rano, pierwsi, ale za chwilę zjawili sie inni milośnicy fotografowania rododendronów.  Miałam szczęście tym razem, chociaż za kilka dni będzie  jeszcze więcej kwiatów.
   Hoy por la mañana al levantarme decidí comprobar si los rododendrones por fin florecieron en el jardín botánico de Powsin. Hasta el jardin tengo aproximadamente 4 km, hay que caminar por el bosque de Kabaty, después atravesar el Parque de Cultura de Powsin , volver caminar por el bosque y finalmente quedamos frente a la puerta del jardin a las 10 am.Fuimos primeros, pero dentro de un rato aparecieron otros apasionados de la fotografia floral. Tuve suerte esta vez, aunque dentro de pocos dias habrá más colores y más flores todavía.
















                                                                    I trochę zblizeń
                                                                     Y de cerca






Jeszcze dużo pąków!  
Todavia hay mucho botones por abrir.


 Tyle kolorów i zapachów że musiałam uspokoić zmysły patrząc na widoki trochę bardziej monochromatyczne.
Tantos colores y aromas  que mis ojos tuvieron que tranquilizarse viendo el mundo más monocromático.


Kto może niech biegnie do ogrodu w Powsinie a ja pozdrawiam.
Quien puede que corra al jardin de Powsin...
saludos!

26 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia pięknych krzewów. Od tych kolorów w głowie może się zakręcić:))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Grażynko
    Rododendrony to przepiękne kwiaty.Piękne zrobiłaś zdjęcia.
    Ja w czwartek jadę do parku Mużakowskiego, to też królestwo rododendronów.Ale Twoim zdjęciom nie dorównam.
    Pozdrawiam serdecznie:))
    PS Bardzo podoba mi się komentarz Małgosi:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ tam o tej porze jest kolorowo, pięknie, warto było się wybrać. I dzięki za zdjęcia :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Już wiem dlaczego tak bardzo na nie czekałaś!
    Widok przepiękny i cudowne zdjęcia.
    Pozdrawiam.

    p.s. czasami trzeba poczekać na odpowiednią chwilę. może ten czas nie jest czasem kiedy masz podróżować?
    Wszystko ma swoje miejsce i swój czas.
    Spokojnie. Ja wiem, że się pojawisz...

    OdpowiedzUsuń
  5. Baardzo kolorowy wpis ,a zdjęcia jak zawsze cudowne.
    Pozdrawiamy z lasu pachnącego konwaliami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne, cudne, cudne...
    12 km od Supraśla w Arboretum w Kopnej Górze też kwitną piękne okazy rododendronów, ale najpiękniejsze widziałam w ogrodach zamku w Książu i Mosznej, a te w Powsinie podziwiam dzięki Twoim zdjęciom :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawdziwie królewskie kwiaty, stąd mnóstwo ich w różnego rodzaju parkach przypałacowych. Widziałem i te w Książu, i w Mosznej, ale największe wrażenie zrobił na mnie rezerwat rododendronów w lesie niedaleko Lublińca.
    Piękne zdjęcia, z przyjemnością obejrzałem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Grazynko, widze, ze obecnie przebywasz w Polsce, cudne zdjecia , piekne rododendrony, musze przyznac, ze nigdy nie widzialam takiego pomaranczowego, pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne, feria barw, widzę, że czekałaś na nie jak ja na kwiaty tulipanowca :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przecudownie Twój upór został nagrodzony:))))Może mi się uda zajrzeć.Zdjęcia cudowne.Zauroczyło mnie to zdjęcie pąka.
    Bardzo serdecznie dziękuję za tą ucztę dla oczu i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. O tak , koniecznie muszą oczy odpocząć od tej orgii barw. Najlepiej przyłożyć do oczu listki lipy:-). Ale widok kwitnących różaneczników w takich ilościach jest niezapomniany. Ja kiedyś będąc w normalnym regularnym lesie trafiłam na polanę strych kwitnących różaneczników. Widok jak z bajki . Musiała tam kiedyś być jakaś posiadłość ,po której tylko te krzewy zostały. Gdzieś w Opolskiem ale nie trafiłabym tam już.Czasem mi się śni to miejsce. Pozdrawiam serdecznie i życzę kolejnych udanych sesji

    OdpowiedzUsuń
  12. W niedzielę odwiedziłam wrocławski Park Szczytnicki i zachwycałam się pięknymi rododendronami, ale takiej ilości i takiej feerii barw niestety tam nie ma. Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czegos takiego to ja jeszcze nie widzialam !!! Cudownie !!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Warto było czekać!
    Dobrze, że nie muszą kwitnąć na pustym, wygolonym trawniku. Mają piękne tło z drzew.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  15. niesamowita ilość i bogactwo kolorów:) aż dech zapiera.Wiosna wystrzeliła jak fajerwerki na sylwestra. Bardzo pachnąco się zrobiło u ciebie Grażynko.Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  16. rany, jak pięknie! nie wiedziałam, że jest ich tyle gatunków :)

    Ps. nie znalazłam maila do Ciebie, więc piszę tutaj i jeśli mogę Ci coś podpowiedzieć wejdź sobie w 'projekt', potem 'projektanta szablonów' następnie wybierz 'dostosuj ustawienia szerokości' i przesuń na około 950 pikseli - wtedy pasek boczny nie będzie Ci się nakładał na zdjęcia :)

    pozdrawiam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. cudowne.... u mnie nie ma tyle gatunków i kolorów.....gdyby nie odległość to pewnie już byśmy tam byli.....
    przepiękne zdjęcia - wnoszą tyle radości i poprawiają nastrój

    OdpowiedzUsuń
  18. hey!
    uwiodłaś mnie tymi fotkami.Cudne.
    musze koniecznie do botanicznego, ostatnio upolowalam magnolie :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale, szał kolorów! Zdjęcia cudowne!!!Żyć się chce!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Kręci się w oczach od tych kolorów, oj! wyrosła i zakwitła konkurencja wenezuelskim pięknościom, prawie tak cudnie, jak tam, na drugiej półkuli, w Twoim drugim domu; pozdrawiam serdecznie, Grażyno.

    OdpowiedzUsuń
  21. "Kolorowy zawrót głowy" tak to nazwę. Cudnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Olá amiga!
    Hoje andei a ver tudo o que já foi publicado há algum tempo. A natureza que nos mostras é maravilhosa,surpreendente nas cores e nas formas. As flores dão um toque muito especial à minha vida. Penso que à tua Também. Obrigada pela partilha.Um abraço de Portugal.
    M. Emília

    OdpowiedzUsuń
  23. Que Belleza de colores, fantastico, un abrazo, Greta

    OdpowiedzUsuń